25 maj 2007

Elsystem

Tiden går och stressen hänger över en som en överrock.

Vad dum man är när man tror att man slänger ihop ett schysst elsystem på bara några timmar.
Riva ur det gamla tog ca 10 min.
Trots att det bara är några lampor, lanternor och ett kylskåp så blir det grymt mkt kabel.
Elrör är dragna från motorn till batterierna vid masten, rör tillbaka och upp till elskåpet (bilden. ska bli en lucka för hela rasket)
Kabel till lampor, lanternor, kylskåp och pump är på plats men inte kopplade än.

Nu väntas det på relästyrd batteriseparator från Delab och sen börjar det "roliga".
Den gubben går till den gubben osv...

Även felsökning på motorelen ska göras.
Man kan ju fråga sig varför batterilampan tänds då och då trots att den faktiskt laddar?

När det här är klart blir det dieseltanksjobb...
Får se om jag hinner bry mig om färskvattnet. Var tvungen att ta bort pumpen för att få plats med den nya dieseltanken.
Å sedan riggen som jag inte hinner göra något speciellt åt, även om jag så gärna vill.

Måste ju hinna segla lite i år också :)

Inga kommentarer: