18 mars 2009

Tillbaka i etern!


Hej igen därute!

Det var ett tag sedan.


Nu får man drar på sig snickarbyxorna igen och åker ned till båten.
Känns skönt att komma igång igen och samtidigt drömma om stundande säsong.
I år blir det lite ny inredning med en garderob i mitten och
sköna mahogny ribbor som garnering mot skrovsidorna.
Andra "smarta" lösningar ska oxo in i båten.
Ett litet kök i sittbrunnen under skarndäck ska klämmas in
och en ny lösning för akterstag och backstag ska testas.
Dessutom får bensintanken en bättre placering så den står
lite stadigare när man seglar.
Dessutom ska jag försöka få till en bra placering för batteriet.
Har inte klurat ut vart det hamnar än men jag mäter och funderar.
Det ska ju vara någorlunda åtkommligt utan att man behöver flytta
på en massa grejer.
Batteriet är bra att ha om man vill ha en logg som funkar.
Den är ny för i år så det drar med sig en del annat jobb.
Kabeldragning,strömbrytare,elpanel etc.
Jag får planera så man hinner med den vanliga vårrustningen.
Många av sakerna kan man göra när man ligger i sjön men det är alltid
skönt att vara klar när man går i plurret.
Ikväll är det dax igen att styra bilen mot båtklubben.
Då ses vi igen,Intarsia.

Janne S13 Intarsia Larsen

3 kommentarer:

Robert sa...

Om jag förstår bilden riktigt så har du fått en kanon ide tycker ja,kör själv med den typen av kök funkar kanon

Martin sa...

Ser bra ut Janne! Akta sittbrunnssargen bara när du steker pannkakor...

/Martin
5½ S10 IONE

Janne L sa...

Steka pannkakor!
Bra ide´,den kommer ungarna gilla
Du har helt rätt.
Jag får hitta något lämpligt skydd
att ha bakom.
Först ska jag testa placeringen och funktionen.